អត្ថបទព័ត៌មានស្តីពីការអប់រំ
ក្រោមប្រធានបទ “ហេតុអ្វីក្រមសីលធម៌ក្នុងការអប់រំមានសារៈសំខាន់?”
អត្ថបទដកស្រង់ដោយ : ណន ឈីវវួច
#MJQE #AmericanInterconSchool
នៅក្នុងទិដ្ឋភាពការវិវឌ្ឍនៃការអប់រំ សារៈសំខាន់នៃការពិចារណាអំពីក្រមសីលធម៌ត្រូវធ្វើឡើងជាដំណាក់កាលកណ្តាល។ នៅពេលដែលបច្ចេកវិទ្យាផ្លាស់ប្តូរបទពិសោធសិក្សា ហើយពិភពលោកបានបោះបញ្ហាប្រឈមថ្មីៗតាមវិធីរបស់យើង អ្នកអប់រំប្រឈមនឹងសំណួររិះគន់អំពីភាពត្រឹមត្រូវ និងខុសនៅក្នុងថ្នាក់រៀន។ អត្ថបទនេះនិយាយអំពីភាពស្មុគ្រស្មាញនៃក្រមសីលធម៌ក្នុងការអប់រំ ស្វែងយល់ពីសារៈសំខាន់របស់វា ផ្នែកសំខាន់ៗនៃការព្រួយបារម្ភ និងយុទ្ធសាស្ត្រសម្រាប់ជំរុញការរៀនសូត្រប្រកបដោយក្រមសីលធម៌ក្នុងចំណោមសិស្ស។
ហេតុអ្វីបានជាសីលធម៌ក្នុងការអប់រំមានសារៈសំខាន់?
ក្រមសីលធម៌ ជាសំណុំនៃគោលការណ៍សីលធម៌គ្រប់គ្រងអាកប្បកិរិយា បង្កើតជាមូលដ្ឋានគ្រឹះនៃបរិយាកាសសិក្សាដែលមានសុខភាពល្អ និងជោគជ័យ។ វាជះឥទ្ធិពលលើគ្រប់ទិដ្ឋភាពនៃដំណើរអប់រំ ទំនាក់ទំនងបង្កើតកម្មវិធីសិក្សា ការវាយតម្លៃ និងសូម្បីតែការប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យា។
គោលការណ៍សីលធម៌ទាំងបួនក្នុងការអប់រំ៖
១. ភាពស្មោះត្រង់ :
ភាពស្មោះត្រង់ គឺជាចរិតសំខាន់ណាស់ដែលត្រូវមានក្នុងការអប់រំ។ ភាពស្មោះត្រង់មានន័យថា ស្មោះត្រង់ ជឿជាក់ ស្មោះត្រង់ និងយុត្តិធម៌។ វាគួរឱ្យសរសើរក្នុងវប្បធម៌ និងសាសនាមួយចំនួន។ យោងតាមការស្រាវជ្រាវដែលធ្វើឡើងដោយសិស្សនៃសាលាកំពូលៗនៅ Dehradun ចំណងមិត្តភាពរវាងសិស្ស និងគ្រូល្អកើតចេញពីការជឿទុកចិត្តគ្នា និងការគោរពគ្នាទៅវិញទៅមក។ ក្នុងពិភពលោកបច្ចុប្បន្ននេះ មានតែអ្នកសិក្សាប៉ុណ្ណោះដែលគ្រប់គ្រាន់សម្រាប់សិស្ស។ ដើម្បីទទួលបានជោគជ័យ យើងត្រូវមានសីលធម៌ដែលបំពេញបន្ថែមចំណេះដឹងផ្នែកអប់រំរបស់យើង។ ក្នុងចំណោមគុណលក្ខណៈទាំងអស់នោះ ភាពស្មោះត្រង់គឺជាទ្រព្យសម្បត្តិដ៏សំខាន់មួយដែលចាំបាច់សម្រាប់សិស្សទាំងអស់។
២. ការសម្ងាត់ :
ការសម្ងាត់ គឺជាក្រមសីលធម៌មួយក្នុងចំណោមក្រមសីលធម៌ផ្សេងទៀតដែលមានសារៈសំខាន់ក្នុងការអប់រំ។ ការសម្ងាត់សំដៅលើការប្តេជ្ញាចិត្តរបស់អ្នកមិនបង្ហាញ ឬបញ្ជូនព័ត៌មានទៅកាន់មនុស្សដែលគ្មានការអនុញ្ញាត។ វាពង្រីកដល់ព័ត៌មានអំពីមនុស្ស ឬអង្គការ។ នៅពេលប្រឈមមុខនឹងភាពតានតឹង បញ្ហាប្រឈម ឬវិបត្តិ សិស្សស្វែងរកអ្នកជំនាញកិច្ចការសិស្ស។ សិស្សជាញឹកញាប់ការចែករំលែកព័ត៌មានផ្ទាល់ខ្លួនយ៉ាងស៊ីជម្រៅជាមួយនឹងការរំពឹងទុកថាការសម្ងាត់នឹងត្រូវបានរក្សា។ ប៉ុន្តែអាចមានហានិភ័យក្នុងការចែករំលែកព័ត៌មានជាមួយអ្នកដទៃ។
៣. ទំនាស់ផលប្រយោជន៍ :
ជម្លោះនៃក្រមសីលធម៌ក្នុងការអប់រំ គឺជាលក្ខខណ្ឌមួយដែលការទទួលខុសត្រូវចម្បងរបស់អ្នកចំពោះសិស្សត្រូវបានចរចាដោយការចូលរួមអាទិភាព។ ទំនាស់ផលប្រយោជន៍អាចបង្ហាញក្នុងបរិបទផ្សេងៗគ្នា និងសម្រាប់ហេតុផលផ្សេងៗជាច្រើន។ ទំនាស់ផលប្រយោជន៍កើតឡើងនៅពេលដែលផលប្រយោជន៍ដ៏ល្អបំផុតរបស់បុគ្គលម្នាក់មិនស្ថិតនៅក្នុងផលប្រយោជន៍ល្អបំផុតរបស់បុគ្គល ឬស្ថាប័នផ្សេងទៀតដែលបុគ្គលនោះបង្កឱ្យមានភាពស្មោះត្រង់។ ទំនាស់ផលប្រយោជន៍អាចវិសាលភាពពីការយល់ច្រឡំក្នុងការអនុញ្ញាតឱ្យអាទិភាពមួយផ្សេងទៀតប៉ះពាល់ដល់ការវិនិច្ឆ័យរបស់បុគ្គលម្នាក់ រហូតដល់ការរំលោភបំពានដោយចេតនានូវគោលនយោបាយសាលាដើម្បីផលប្រយោជន៍ផ្ទាល់ខ្លួន។
៤. ទំនួលខុសត្រូវ :
រួមជាមួយនឹងក្រមសីលធម៌ទាំងអស់ ទំនួលខុសត្រូវក៏ជាក្រមសីលធម៌ដ៏សំខាន់មួយក្នុងការអប់រំផងដែរ ។ ទំនួលខុសត្រូវរបស់សិស្សកើតឡើងនៅពេលដែលសិស្សចូលរួមយ៉ាងស្វាហាប់ក្នុងការសិក្សារបស់ពួកគេ ដោយទទួលស្គាល់ថាពួកគេទទួលខុសត្រូវចំពោះភាពជោគជ័យក្នុងការសិក្សារបស់ពួកគេ។ ទំនួលខុសត្រូវរបស់សិស្សគឺការប្រាស្រ័យទាក់ទងគ្នាប្រកបដោយការគោរព និងអាកប្បកិរិយាប្រុងប្រយ័ត្នជាមួយគ្រូ និងមិត្តរួមថ្នាក់ផ្សេងទៀតនៃសាលារបស់ពួកគេ។ ទំនួលខុសត្រូវរបស់សិស្សត្រូវបានបង្ហាញនៅពេលដែលសិស្សបង្កើតជម្រើសមួយ និងចាត់វិធានការដែលណែនាំពួកគេទៅកាន់គោលបំណងអប់រំរបស់ពួកគេ។
អត្ថបទដកស្រង់ និងកែសម្រួលចេញពី៖
https://www.ecoleglobale.com/blog/ethics-in-education/