ការងារចំនួន១០ ដែលអាចរងគ្រោះខ្លាំងដោយ AI នាពេលអនាគត

អត្ថបទព័ត៌មានស្តីពីបច្ចេកវិទ្យា
ក្រោមប្រធានបទៈ “ការងារចំនួន១០ ដែលអាចរងគ្រោះខ្លាំងដោយ AI នាពេលអនាគត" 
អត្ថបទដកស្រង់ដោយ :  ជុំ ស៊ីធាន់
#MJQE #AmericanInterconSchool      

បច្ចេកវិទ្យាបញ្ញាសិប្បនិម្មិត ហៅកាត់ថា AI   បាននិងកំពុងធ្វើឱ្យមានការព្រួយបារម្ភពីហានិភ័យនៃការបាត់បង់ការងារធ្វើ ដែលត្រូវជំនួសដោយបច្ចេកវិទ្យាវ័យឆ្លាតនេះ នោះក៏ព្រោះថាពួកគេអាចធ្វើរោគ    វិនិច្ឆ័យជំងឺរបស់យើងក្នុងមួយវិនាទី។ មនុស្សយន្ត និងរថយន្តស្វយ័តអាចទិញទំនិញ និងចែកចាយគ្រឿងទេសរបស់យើងបានដូចមនុស្ស។ AI អាចដំណើរការការដឹកជញ្ជូនបានដូចជា យន្តហោះ រថភ្លើង និងរថយន្ត ដោយគ្មានជំនួយពីមនុស្ស ហើយថែមទាំងធ្វើអាហារពេលល្ងាចបានទៀតផង។ បើតាមការប្រមើលមើល ai-bees មនុស្សប្រមាណ៧៣លាននាក់ នៅសហរដ្ឋអាមេរិក អាចនឹងបាត់បង់ការងារធ្វើនៅឆ្នាំ២០៣០ ដោយសារ AI។ ចុះតើការងារអ្វីខ្លះ នឹងអាចបដិវត្តដោយបច្ចេកវិទ្យាឆ្លាតវ័យនេះ?
គេព្យាករណ៍ថា អាជីពការងារក្នុងវិស័យចំនួន១០ នឹងរងផលប៉ះពាល់ខ្លាំងពីការវិវត្តរបស់ AI នាពេល     អនាគត៖

១. ការងារក្នុងផ្នែកបច្ចេកវិទ្យា (Coders, computer programmers, software engineers, data analysts) : វាអាចទៅរួចដែលថា Chat GPT និងឧបករណ៍ AI អាចការសរសេរកូដ និងការសរសេរកម្មវិធីកុំព្យូទ័រ។  មានន័យថាការងារបច្ចេកវិទ្យាដូចជា អ្នកបង្កើតកម្មវិធី អ្នកបង្កើតគេហទំព័រ អ្នកសរសេរ   កម្មវិធីកុំព្យូទ័រ អ្នកសរសេរកូដ និងអ្នកវិទ្យាសាស្ត្រទិន្នន័យ គឺអាចទទួលយកបានសម្រាប់បច្ចេកវិទ្យា AI។

២. ផ្នែកប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយ (advertising, content creation, technical writing, journalism) :                       ការងារទាក់ទងនឹងប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយរួមមាន ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម បច្ចេកទេសនៃការសរសេរ សារព័ត៌មាន ក៏ដូចជាការបង្កើតមាតិកា អាចត្រូវបានប៉ះពាល់ដោយ Chat GPT និងទម្រង់ស្រដៀងគ្នានៃ AI។ នោះក៏ព្រោះតែ AI អាចអានសរសេរ និងយល់ដោយផ្អែកលើទិន្នន័យដែលមានបានយ៉ាងល្អ។

៣. ការងារក្នុងផ្នែកច្បាប់ : AI ជំនាន់ថ្មីអាចប៉ះពាល់ដល់ការងារនៅក្នុងឧស្សាហកម្មច្បាប់។                                                     paralegals និងជំនួយការផ្នែកច្បាប់ គឺទាមទារការប្រើប្រាស់ព័ត៌មានយ៉ាងច្រើន។ លក្ខខណ្ឌនេះ ងាយឱ្យស្វ័យប្រវត្តិកម្ម ឆាប់រៀនបាន បន្ទាប់មកធ្វើឱ្យវាអាចធ្វើសំយោគ ឬមតិផ្នែកច្បាប់មួយបាន។

៤. ការស្រាវជ្រាវទីផ្សារ (Market research analysts) : AI គឺល្អក្នុងការវិភាគទិន្នន័យ និងព្យាករណ៍លទ្ធផល។ នោះហើយជាមូលហេតុដែលអ្នកវិភាគស្រាវជ្រាវទីផ្សារអាចងាយនឹងការផ្លាស់ប្តូរ ឬរងគ្រោះពីការជំរុញដោយ AI។ អ្នកវិភាគស្រាវជ្រាវទីផ្សារមានទំនួលខុសត្រូវក្នុងការប្រមូលទិន្នន័យ កំណត់អត្តសញ្ញាណនិន្នាការនៅក្នុងទិន្នន័យនោះ ហើយបន្ទាប់មកប្រើប្រាស់អ្វីដែលពួកគេបានរកឃើញ ដើម្បីរៀប ចំយុទ្ធនាការទីផ្សារប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព ឬសម្រេចចិត្តកន្លែងដែលត្រូវដាក់ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម។

៥. គ្រូបង្រៀន : គ្រូបង្រៀនមានការព្រួយបារម្ភអំពីការបោកបញ្ឆោតរបស់សិស្សដែលប្រើប្រាស់ Chat GPT ដើម្បីធ្វើកិច្ចការផ្ទះរបស់ពួកគេត្បិតវាផ្ដល់ទិន្នន័យឱ្យបាន។ អនាគត Chat GPT អាចបង្រៀនបានយ៉ាងងាយស្រួល។ គ្រូបង្រៀនក៏គួរតែគិតអំពីសុវត្ថិភាពការងាររបស់ពួកគេផងដែរ។

៦. ការងារផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុ (Financial analysts, personal financial advisors) : វិភាគស្រាវជ្រាវទីផ្សារ អ្នកវិភាគហិរញ្ញវត្ថុ ទីប្រឹក្សាហិរញ្ញវត្ថុផ្ទាល់ខ្លួន និងការងារផ្សេងទៀតនៅក្នុងហិរញ្ញវត្ថុផ្ទាល់ខ្លួនដែលតម្រូវឱ្យមានការរៀបចំទិន្នន័យជាលេខសំខាន់ៗ។ ពួកគេអាចរងផលប៉ះពាល់ដោយ AI។ AI អាចកំណត់អត្តសញ្ញាណ និន្នាការនៅក្នុងទីផ្សារ គូសបញ្ជាក់នូវអ្វីដែលការវិនិយោគនៅក្នុងផលប័ត្រមួយកំពុងដំណើរការល្អ និងអាក្រក់ជាងនេះ ទំនាក់ទំនងទាំងអស់នោះហើយបន្ទាប់មកប្រើប្រាស់ទម្រង់ទិន្នន័យផ្សេងៗដោយក្រុមហ៊ុនហិរញ្ញវត្ថុ ដើម្បីព្យាករណ៍ពីការរួមបញ្ចូលគ្នានៃការវិនិយោគកាន់តែ        ប្រសើរ។

៧. ការជួញដូរ (Trader) : វិនិយោគមួយ មនុស្សត្រូវបានជួលចេញពីមហាវិទ្យាល័យ ហើយចំណាយពេល២ ទៅ៣ឆ្នាំដើម្បីធ្វើការដូចមនុស្សយន្ត និងធ្វើគំរូ Excel ប៉ុន្តែ AI ក៏អាចធ្វើការងារនេះបានដែរ។

៨. អ្នករចនាក្រាហ្វិក : AI ដូចជា Chat GPT ពិតជាអាចជួយកម្មករក្នុងឧស្សាហកម្ម "ច្នៃប្រឌិត" ដូចជាសិល្បៈ និងការរចនាក្រាហ្វិកផលិតការងារដែលមានគុណភាពខ្ពស់។ 

៩. គណនេយ្យករ : ជាទូទៅត្រូវបានចាត់ទុកជាវិជ្ជាជីវៈដែលមានស្ថេរភាព ប៉ុន្តែសូម្បីតែបុគ្គលិកនៅក្នុងឧស្សាហកម្មនេះ ក៏អាចប្រឈមនឹងហានិភ័យដែរ។ ច្ចេកវិទ្យាមិនទាន់ធ្វើឱ្យមនុស្សគ្រប់គ្នាចេញពីការងារនៅឡើយទេ ប៉ុន្តែវាធ្វើឱ្យមនុស្សមួយចំនួនចេញពីការងារ នៅពេលមានវត្តមាន AI។ ពលកម្មបញ្ញា គឺអាចត្រូវបានគំរាមកំហែង។

១០. ផ្នែកបម្រើអតិថិជន : ធ្លាប់មានបទពិសោធក្នុងការហៅទូរសព្ទ ឬជជែកជាមួយសេវាកម្មអតិថិជនរបស់ក្រុមហ៊ុន ហើយមានចម្លើយមនុស្សយន្ត។ Chat GPT និងបច្ចេកវិទ្យាដែលពាក់ព័ន្ធអាចបន្តនិន្នាការនេះ។ ការសិក្សាឆ្នាំ២០២២ ពីក្រុមហ៊ុនស្រាវជ្រាវបច្ចេកវិទ្យា Gartner បានព្យាករណ៍ថា chatbots នឹងក្លាយជាបណ្តាញសេវាកម្មអតិថិជនដ៏សំខាន់សម្រាប់ក្រុមហ៊ុនប្រហែល ២៥% នៅឆ្នាំ២០២៧។

អត្ថបទដកស្រង់ និងកែសម្រួលចេញពី៖ Businessinsider